Bol.com

Geplaatst op: 23-10-2014

Wie Bol.com als Nederlander niet kent heeft het afgelopen decennium onder een steen geleefd. Bol.com is een bekend fenomeen in Nederland. De webwinkel die door een Duits mediaconcern in 1999 werd opgericht is een van de grootste webwinkels voor verkoop van boeken, DVD, CD albums en meer in on kleine landje. Tegenwoordig een dochteronderneming van het beursgenoteerde Ahold met ruim 500 medewerkers in dienst kan Bol.com gerekend worden tot een van de grootste online shops van ons kleine kikkerlandje.  Met meer dan 8 miljoen artikelen in de collectie in verschillende categorieën als boeken, entertainment tot alles voor huisje, boompje, beestje zul je In Nederland een van de weinigen zijn wanneer je nog nooit iets hebt besteld via deze webwinkel. Bol.com geniet dagelijks zo'n 500.000 website bezoeken die goed zijn voor 60.000 aankopen per dag behoort Bol.com niet alleen tot de grootste webwinkel van Nederland maar van de gehele Benelux.

Awards

Bol.com is een winnaar van verschillende soorten thuiswinkel Awads met als kerst op de taart de prijs voor beste webwinkel in 2010. Ook heeft de onderneming in 2009 met zijn unieke reclame campagnes mogen meestrijden om de Gouden Loeki waar uiteindelijk de vierde plaats werd behaald met 'de zak van Sinterklaas' en in 2010 behaalde Bol.com de vijfde plaats met de commercial mummiepak. In 2012 en 2013 wist Bol.com de aandacht van Benchmarken bureau WUA! te trekken waarbij ze de online webshop in beide jaren uitriep tot beste website van Nederland. Het mag duidelijk zijn dat Bol.com is uitgegroeid tot een waar succes en dankzij de Nederlandse uitvoering een product is om trots op te mogen zijn als Nederlander.